Nieuwsbrief
September 2016
Simar automatisering
We hebben een kleine break gehad en sommigen van ons zijn nog lekker weggeweest op vakantie. Bij Simar hebben we deze �rustige� periode benut voor een interne verbouwing aan onze kantoren. Ook zijn onze zonnepanelen uitgebreid en hebben wij nu een prachtige climate-control in het pand, allemaal in het teken van meer milieubewust bezig zijn. De drukte neemt inmiddels alweer een beetje toe, voornamelijk op onze bestandenafdeling.
MijnKeuken heeft diverse vernieuwingen gekregen en zo blijven we, ook in de vakantietijd, lekker bezig. Na een maandje te hebben overgeslagen ontvangt u hierbij weer onze Nieuwsbrief en we hopen dat er weer informatieve zaken voor u tussen zullen staan. Heeft u een suggestie voor een bepaald artikel; laat het ons weten dan kunnen we daar mogelijk in een volgende uitgave aandacht aan geven.
Hartelijke groet van de Simar Groep.

Tips en Trucs administratief: afbeeldingen in de Servicemodule
Het is dikwijls handig om bij een servicemelding ook even een foto te kunnen maken en deze bij de melding op te slaan. Sinds eind vorig jaar is deze mogelijkheid standaard aanwezig in de service module.

Bij het invoeren van een nieuwe servicemelding krijgt u een venster waarin, naast het veld waarin u de melding invoert, een gebied is gemarkeerd waar u een afbeelding naartoe kunt 'slepen'.
Dat mag elke .jpg afbeelding zijn (bijv. ook uit een telefoon. Geen andere formaten dan .jpg beschikbaar).
Bij verwerken service kunt u ook nog afbeeldingen koppelen, maar dan via de menukeuze Bewerken | Afbeelding toevoegen (elke melding kan z'n eigen afbeeldingen hebben).
Bij het afdrukken kunnen foto's meegestuurd worden met de melding. U leest meer over deze functionaliteit in onze nieuwsbrief van oktober 2015 of vraag de handleiding �Fotosinservicemodule.pdf� op bij de helpdesk.
Nieuw is dat nu ook afbeeldingen vanuit DIMS kunnen worden 'gesleept' naar het scherm van invoer van nieuwe meldingen.
Zorg er dan voor dat in DIMS de instelling van de viewer voor bestanden met de extensie .jpg staat ingesteld op 'Afbeelding (nieuwe stijl)'. (DIMS | Instellingen | Bestandsextensies). Nu kunt u vanuit DIMS met behulp van Shift-Klik-slepen afbeeldingen vanuit DIMS naar Windows, maar ook naar de servicemodule slepen.
Een andere manier om afbeeldingen te koppelen aan een servicemelding is via onze 'MijnMontage' app, waarmee monteurs op een iPad of andere tablet computer de servicemeldingen kunnen afwerken.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

Tips en Trucs KOMAS: randafwerking aan een werkblad toevoegen
Wanneer u tekent met de catalogus Universele werkbladen van Simar heeft u de mogelijkheid om een randafwerking te plaatsen op de werkbladzijden.
Na het (automatisch) plaatsen van het werkblad kunt u via het Artikelbestandenscherm en de catalogus Werkbladen v. 6 de randafwerkingen terug vinden.
Kies een randafwerking en pas de maten aan, afhankelijk van het werkblad dat geplaatst is. Klik daarna op ��n van de twee tekenpotloden om de randafwerking te plaatsen.

Met het eerste tekenpotlood kunt u een randafwerking plaatsen op ��n zijde van het werkblad: Klik het potlood met de linkermuisknop aan. Klik daarna op een hoekpunt van het werkblad en op een ander hoekpunt om tussen die twee punten de randafwerking te plaatsen.
Met het tweede tekenpotlood kunt u een randafwerking plaatsen op ��n of meerdere zijden van het werkblad: Klik het potlood met de linkermuisknop aan. Klik daarna op een hoekpunt van het werkblad en op een ander hoekpunt om tussen die twee punten de randafwerking te plaatsen. Daarna kunt u nog meerdere hoekpunten aanklikken om zo elke zijde te voorzien van een randafwerking.
Dubbelklik met de linkermuisknop op het hoekpunt waar de randafwerking moet stoppen. Let op! Teken altijd van links naar rechts, anders wordt de randafwerking binnenstebuiten getekend.


Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.


Kent u deze functie al: SimarMail

Op vele plaatsen in onze software kunt u direct e-mails verzenden. Standaard gebruiken we daarbij het e-mail pakket dat op uw werkplek ge�nstalleerd staat, zoals bijv. Outlook, Thunderbird of WindowsMail. Hoewel dat in vele gevallen goed werkt, zitten er ook nadelen aan.
Vandaar dat we sinds enige tijd ook een ingebouwde e-mailoplossing hebben gerealiseerd: SimarMail. In dat geval verzenden we direct vanuit onze software (technisch gesproken: vanuit de server) de e-mails, en dat heeft een aantal voordelen:

� Geen problemen meer met 'winmail.dat' bestanden bij ontvangers die geen Outlook gebruiken
� Mogelijkheid tot opgemaakte tekst, handtekening en briefhoofd met logo
� Centrale registratie van alle verzonden e-mails per order in de klantenmap (orderarchief).


Overigens blijft u naast SimarMail ook gewoon uw eigen e-mailpakket gebruiken. SimarMail is namelijk alleen voor het verzenden van order-gerelateerde e-mails. Voor het ontvangen van e-mail en het verzenden van niet Simar-gerelateerde e-mails gebruikt u gewoon uw huidige e-mailpakket.

Om te starten met SimarMail dient u eerst een aantal instellingen te maken (o.a. e-mail handtekening, eventueel vestiging-afhankelijk). Daarom raden we aan eerst de handleiding van SimarMail even op te vragen bij de helpdesk en deze door te nemen, alvorens u de e-mailoptie aanzet. Aan SimarMail zijn geen kosten verbonden, het maakt standaard onderdeel uit van onze software.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

de heer Sander van Hooydonk van de firma Johan Herijgers te Rijsbergen

Eervolle vermelding:
- mevrouw Lydia Broos van de firma Verkade Keukentechniek te Kwintsheul

Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen:

Behalve vakantie houden is er de afgelopen maanden ook veel gebeurd en zijn er weer mooie zaken ontwikkeld.

Bij de module MijnMontage is hard gewerkt om de formulieren verder uit te werken en binnenkort volgt ook de mogelijkheid om deze na invullen automatisch naar de consument te kunnen e-mailen. Ook wordt de laatste hand gelegd aan de functionaliteit om vanuit de agenda automatisch een reminder aan de consument te sturen, via SMS of via e-mail.

De SimarMail faciliteit is uitgebreid, zodat ook handmatig toegevoegde bijlagen nu centraal bewaard blijven bij de e-mail, en de weergave in het orderarchief van documenten, maar ook van verzonden e-mails en automatische berichten is overzichtelijker gemaakt. De automatische berichten en e-mails ('event-gestuurde berichten') worden door steeds meer klanten gebruikt en ook hier zijn de mogelijkheden nog verder toegenomen.

Tenslotte zijn er diverse ontwikkelingen rond elektronische communicatie met verschillende leveranciers in de keten. Maar daarover een volgende keer meer.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Laatste nieuws:
How to�

Er zijn weer de nodige How to � handleidingen geschreven in de afgelopen periode. Zo is er een handleiding verschenen met uitleg hoe je makkelijk de plinthoogte kan aanpassen van een keuken in een bestaande tekening. Ook is er een uitleg over het aanmaken en opslaan van je favoriete stijl van een keuken. Binnenkort zal er nog een How to � verschijnen met uitleg hoe installatie tekeningen te maken. Allen van harte aanbevolen. U vindt ze in het HelpCenter op de website.

Op naar energieneutraal !

We zijn hard op weg om energieneutraal te worden. We hebben in de zomervakantie het aantal zonnepanelen fors uitgebreid op ons platte dak in Amsterdam. Momenteel zijn er 161 panelen met een vermogen van 44.390 Kwp ge�nstalleerd. Laat de zon maar komen !!




Test uw kennis
In deze rubriek laten wij een klein gedeelte van ��n van onze schermen zien. Aan u de vraag om uit vier mogelijke schermen het juiste scherm te kiezen. Hiermee kunt u uw kennis t.a.v. de functionaliteit van de software testen dan wel verbreden.
De vraag voor deze editie: uit welk programmaonderdeel komt dit plaatje:

Dit is een afbeelding uit:

A � het scherm 'Ordervoortgang�
B � het scherm �Agenda'
C � het scherm �MijnMontage app�
D � het scherm �Query�


De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor ��n winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega�s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP TIP TIP TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

- geen
Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ''Systeemprogramma''s''-> ''Inlezen Bestanden''-> klik op de grote knop ''Voortgang''.

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma 'Inlezen Bestanden' van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

- E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.

Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software-toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:

* Design SCON
13 september � locatie Amsterdam

* SIMAR-Design
15 september � locatie Gentbrugge

* KIMS Combi dag 1 van 2

19 september � locatie Amsterdam

* SIMAR-Design Pres.

20 september � locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 1 van 2
26 september � locatie Tilburg

* KIMS-Sales
27 september � locatie Amsterdam

* KIMS-Combi dag 2 van 2
3 oktober � locatie Amsterdam

* Applicatiebeheer
7 oktober � locatie Tilburg

* KIMS-Combi dag 2 van 2
10 oktober � locatie Tilburg

* SIMAR-Design Gevorderden

11 oktober � locatie Amsterdam

* KIMS-Combi dag 1 van 2

11 oktober - locatie Gentbrugge

* KIMS-Combi dag 1 van 2

17 oktober � locatie Amsterdam

* SIMAR-Design

18 oktober � locatie Tilburg

* Managementinformatie

21 oktober � locatie Amsterdam

* KIMS-Combi dag 1 van 2

24 oktober � locatie Tilburg

* KIMS-Combi dag 2 van 2

25 oktober � locatie Gentbrugge

* KIMS-Combi dag 2 van 2

31 oktober � locatie Amsterdam

Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.


Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.


Antwoord "Test uw kennis"

Het juiste antwoord is:
C � het scherm �MijnMontage app�
De monteur logt in op zijn 'tablet' en krijgt dan een Afsprakenlijst te zien voor de komende dagen.
Deze afsprakenlijst wordt ontleend aan de agenda. Het gebruik van de MijnMontage app zonder de agenda is niet mogelijk. Alle afspraken van de komende dagen staan in de lijst.
Per order kan worden aangegeven of de orderinformatie op 'MijnMontage' zichtbaar moet zijn. Afhankelijk van of de afspraak aan een order gekoppeld is (montage, service), en of de betreffende order is aangemeld voor 'MijnMontage' zal wel of niet orderinformatie zichtbaar zijn.

Indien u vragen heeft over dit scherm helpt de Simar Helpdesk u graag op weg.
Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | e-mail: info@simar.nl | https://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte Magerstraat 5 | 9050 GENT (Gentbrugge) | Belgi�