Nieuwsbrief
December 2016
Simar automatisering
Het is al weer de laatste maand van dit jaar. Zoals elk jaar lijkt het jaar voorbij te zijn gevlogen. Wij kijken terug op een wederom mooi jaar waarin we ons personeelsaantal hebben uitgebreid, nieuwe modulen hebben ontwikkeld of verbeterd en nieuwe bestanden hebben gemaakt. We hebben vele nieuwe klanten mogen begroeten en uitbreidingen van bestaande licenties komen regelmatig voor. We durven dus voorzichtig te zeggen dat onze branche de crisis achter zich heeft gelaten. Wij zijn inmiddels begonnen aan de laatste loodjes van dit jaar en bereiden ons voor op een nieuw jaar met weer tal van noviteiten.

Wij hopen dat ook u een goed en gezond jaar achter de rug heeft en dat we kunnen uitkijken naar een nieuw jaar in goede samenwerking. Wij zijn erg blij dat we u kunnen ondersteunen bij uw dagelijks werk en we wensen u nog veel succes toe in de komende weken.

Fijne Kerstdagen en alvast een gelukkig
Nieuwjaar gewenst.

Veel leesplezier


Tips en trucs administratief: Ordervoortgang
De functie Ordervoortgang is beschikbaar in de Business en Enterprise editie van onze software en toont in één overzicht een lijst van alle lopende orders. Veel mensen kennen intussen dit handige scherm wel: klik eenmaal en u krijgt de detailinformatie onderin, klik dubbel en u gaat direct naar het scherm waar u de informatie kunt wijzigen en aanvullen.

Minder bekend is dat u ook de service hier in de gaten kunt houden. Helemaal rechts vindt u de kolom 'Service OK', waarin u een groene 'Ja' (alle service is afgehandeld) of 'Nee' (er loopt nog service) kunt zien. In het menu Bestand | Instellingen Ordervoortgang, kunt u op het tweede tabblad aanvinken 'Een order staat op de lijst indien .... er nog lopende service is'. Dat zorgt er voor dat ook een order die verder afgehandeld is, voor de service nog in Ordervoortgang zichtbaar blijft totdat ook de laatste servicemelding is opgelost.
In dat instellingenscherm kunt u op het eerste tabblad kolommen weghalen die u niet nodig hebt, maar ook kolommen toevoegen als u iets mist.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.


Tips en Trucs KOMAS: journaalposten boeken in nieuwe jaar
Het einde van het boekjaar staat weer voor de deur en dit kan betekenen dat u al een journaalpost in het nieuwe jaar moet boeken. Dit kan alleen als u de instellingen in de optie 'Instellen boekingsperiode' en de optie 'Boekingen t/m' wijzigt. Het moet wel in deze volgorde, de datum in de laatste optie moet liggen tussen de van en t/m datum in de instellingen van de boekingsperiode.
Bij het wijzigen van de datum naar 2017 in de optie Boekingen t/m kan de onderstaande boodschap verschijnen. Het bedrag op deze grootboekrekening is het resultaat van 2015 en moet worden overgeboekt naar bijvoorbeeld het eigen vermogen. De grootboekrekening van het resultaat staat in de boodschap, het saldo kunt u overboeken in het memoriaal.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

Tips en trucs Design: verlichting optimaliseren

Er zijn vele mogelijkheden om het sfeerbeeld te bepalen. Uw verlichting speelt daarbij een grote rol.

In onderstaand voorbeeld vóór het toevoegen van zonlicht en het aanpassen van helderheid en contrast. Het tweede voorbeeld na aanpassing van deze. Zie het effect van invallend zonlicht.


Het effect van invallend zonlicht door een raam is groot. U stelt dit in door in het tabblad Beeld te klikken op Thema. In het voorbeeld is gekozen voor het thema Standaard en de hoeveelheid zonlicht is aangepast met de schuifbalk. Met behulp van Bundel kunt u zelfs de hoek van de lichtval bepalen.

De algehele weergave bepaalt u met de schuifbalk voor helderheid, contrast en ambiance.

Ook de intensiteit van een geselecteerde lichtbron kunt u zelf bepalen met de schuifbalk in het tabblad Beeld:
Zo heeft u vele mogelijkheden om het sfeerbeeld optimaal te presenteren. Wil u te weten komen hoe u een optimale presentatie kunt maken van een ontwerp, schrijft u dan in voor de Cursus SIMAR-Design Presentatie. Van harte aanbevolen.



Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.


Kent u deze functie al: MijnKeuken / MijnBadkamer zijn vernieuwd

MijnKeuken.info en MijnBadkamer.info zijn de bekende websites waarmee u uw koper informeert over de voortgang van zijn bestelde keuken of badkamer.

Deze websites zijn nu compleet vernieuwd. Opzet en functionaliteiten zijn gebleven, maar het uiterlijk, de 'look-and-feel', zijn geheel aangepast aan deze tijd:

  • Automatische aanpassing aan schermformaat
  • Responsive design': ook geschikt voor gebruik op mobiele telefoon of tablet
  • Nieuw en actueel design, waarbij u kunt kiezen uit een groot aantal combinaties van kleuren en fotomateriaal
  • Optioneel de mogelijkheid om het kleurenschema geheel naar eigen inzicht aan te passen
  • Apparatuur kent nu naast afbeeldingen ook inbouwtekeningen
  • Zeer snelle website-techniek

Gebruikers van MijnKeuken en MijnBadkamer ontvangen binnenkort een bericht over hoe de nieuwe instellingen werken. De bestaande instellingen blijven overigens ook ondersteund. Zolang u uw gekozen lay-out niet verandert, blijft alles bij het oude.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

de heer Patrick Schaapherder van de firma De Boekweit Keukens te Eemnes

Eervolle vermelding:
- mevrouw Kim Van Loon van de firma Frako Keukens te Weelde
- de heer Wim Leemans van de firma Frako Keukens te Weelde

Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen:

Er wordt weer hard gewerkt aan diverse projecten. Veel webzaken ditmaal.
Het redesign van MijnKeuken en MijnMontage is gereed en de laatste hand wordt aan de handleiding gelegd om onze gebruikers te informeren.

Ook aan MijnMontage is weer hard gewerkt. Dit elektronische dossier op de iPad (of andere tablet computer) is bedoeld voor de monteur. Diverse handigheidjes werden toegevoegd zodat de monteur nog completer geïnformeerd is. Ook het communicatieprotocol is verder verbeterd, met name voor het efficiënt opsturen van foto's.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Laatste nieuws:
Feestdagen
Zoals u van ons gewend bent zal Simar in de periode rond de feestdagen gewoon geopend zijn en is onze helpdesk bereikbaar voor uw vragen. Wel zullen wij met een beperkte bezetting werken omdat een aantal van onze collega's vrij hebben genomen. Het kan dus voorkomen dat uw gebruikelijke contact bij Simar tijdelijk niet beschikbaar is.
Ook houden wij op vrijdagmiddag 16 december onze kerstborrel. Deze dag zijn wij vanaf 15:00 niet meer bereikbaar.

Schakelen
Door de aantrekkende markt hebben we het allemaal een stuk drukker gekregen. En moeten we naast harder werken ook véél efficiënter met onze tijd omgaan. Want het moge duidelijk zijn, we moeten iedere kans pakken die ons wordt geboden. Het internet kan ons daarbij prima helpen.
Internet?? We horen het u al zeggen. Velen zien het internet als een bron van negatieve invloed op onze branche. Maar het internet kan ons juist een aantal tijdrovende zaken uit handen nemen en daarnaast, de consument vindt het internet ge-wel-dig, dat weten we allemaal.

Simar heeft een uitgebreide en bijzonder krachtige serie internet-diensten, waarmee wij sterk inspelen op de wensen vanuit de markt. Of het nu gaat om het eerste keuken- of badkamerontwerp van de consument, de status van de aangekochte keuken of badkamer, of het versturen van de actuele ordergegevens naar de app van de monteur, we kunnen het allemaal en dan ook nog voor zéér lage kosten. En alles wat u automatisch via het internet kunt versturen, bespaart u tijd. Véél tijd zelfs, en dus ook veel kosten! Wij hebben in het afgelopen jaar een grote stijging in het gebruik van deze diensten gezien. Wilt u zelf ook besparen door veel efficiënter te werken? Onze verkoopmedewerkers
Jan Enthoven en Rick Verhoeff vertellen u er graag meer over.

Kalender 2016
Zoals inmiddels een traditie gaan we ook dit jaar weer een kalender verzorgen. Een handig formaat met zichtbaar 3 maanden met weeknummering. Heeft u zich nog niet aangemeld voor een exemplaar? Stuur ons een e-mail naar info@simar.nl en we sturen u z.s.m. een exemplaar toe. Zo lang de voorraad strekt !




Test uw kennis
In deze rubriek laten wij een klein gedeelte van één van onze schermen zien. Aan u de vraag om uit vier mogelijke schermen het juiste scherm te kiezen. Hiermee kunt u uw kennis t.a.v. de functionaliteit van de software testen dan wel verbreden.
De vraag voor deze editie: uit welk programmaonderdeel komt dit plaatje:

Dit is een afbeelding uit:

A - het scherm 'Algemeen' van Webapplicaties
B - de nieuwe Simar 'MijnMontage'-App
C - het scherm 'Inlezen Bestanden'
D - het scherm 'Artikel wijziging melden' in SIMAR-Design FX


De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega's maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP TIP TIP TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

- geen
Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ''Systeemprogramma''s''-> ''Inlezen Bestanden''-> klik op de grote knop ''Voortgang''.

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma 'Inlezen Bestanden' van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

- E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.

Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software-toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende cursussen op de agenda staan:

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
8 december - locatie Tilburg

* Managementinformatie
8 december - locatie Amsterdam

* SIMS-Sales
12 december - locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
19 december - locatie Tilburg

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
9 januari - locatie Amsterdam

* SIMS-Sales
10 januari - locatie Amsterdam

* SIMAR-Design gevorderd
10 januari - locatie Tilburg

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
16 januari - locatie Tilburg

* SIMAR-Design
17 januari - locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
17 januari - locatie Gentbrugge

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
23 januari - locatie Amsterdam

* SIMS-Sales
23 januari - locatie Tilburg

* KIMS-Sales
24 januari - locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
30 januari - locatie Tilburg

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
31 januari - locatie Gentbrugge

Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.


Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.


Antwoord "Test uw kennis"

Het juiste antwoord is:
A - het scherm 'Algemeen' van Webapplicaties
In het menu Webapplicaties worden alle instellingen voor MijnKeuken.info en MijnBadkamer.info, alsmede ons nieuwste product de MijnMontage App centraal geregeld. Hier stelt u bijvoorbeeld de adres- en contact informatie in voor weergave in MijnKeuken en MijnMontage. Ook bepaalt u hier welke informatie zichtbaar wordt gemaakt. De getoonde afbeelding behoort bij de instellingen voor het uploaden van referentiegegevens.
Indien u vragen heeft over deze functies kunt u terecht bij het team van Simar automatisering.
Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | e-mail: info@simar.nl | https://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte Magerstraat 5 | 9050 GENT (Gentbrugge) | Belgi�